کد خبر 767704
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
پرچم مکزیک

وزارت خارجه مکزیک با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که کشورش تحت هیچ شرایطی پولی را برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک پرداخت نخواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌ان، دولت مکزیک شب گذشته بار دیگر بر موضع خود در عدم پرداخت هیچ پولی برای ساخت دیوار مرزی با آمریکا - که از سوی ترامپ درخواست شده است -  تأکید کرد.

ترامپ صبح روز گذشته با انتشار پیامی توئیتری گفت: «با وجود مکزیک که یکی از جرم‌خیزترین کشورهای جهان است، ما باید دیوار (مرزی)‌ داشته باشیم. مکزیک از طریق بازپرداخت، یا طرق دیگر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد».

در واکنش به این پیام توئیتری ترامپ، وزارت خارجه مکزیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پولی برای (ساخت) دیوار یا هر مانع فیزیکی دیگری در مرز «تحت هیچ شرایطی»‌ پرداخت نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که «این تصمیم بخشی از راهبرد مذاکراتی مکزیک نیست، بلکه یک از اصول حق حاکمیت و کرامت ملی (مکزیک) است».

یکی از وعده‌های انتخاباتی اصلی ترامپ ساخت دیواری در مرز جنوبی این کشور و پرداخت پول آن از سوی مکزیک بوده است. ترامپ از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری از کنگره خواست تا پول لازم را برای ساخت دیوار اختصاص دهد و به جای آن مکزیک پول آن را به ایالات متحده بازخواهد گرداند. رهبران مکزیک نیز به صورت علنی پرداخت هرگونه پول برای ساخت این دیوار را رد کرده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس